melkermelkersson.blogg.se

Veterinär och snusk-Rutan
 
Vi har varit hos veterinär Anna. Hon tyckte inte att vi skulle ta blodprover och kolla värden på puppe, utan tyckte, utifrån att Melker är tydligast nervös hemma i lägenheten och i Dans lägenhet, att vi skulle ge det lite mer tid. Hon trodde inte att det var något fysiskt problem med Melker. Han fick sin allergispruta och hon tyckte vi skulle fortsätta med örondroppar. Hon tyckte däremot att det kanske är Tage som ska bo hos mig istället. Jag sa att det ju inte går, nu har jag ju startat en blogg. Skoja. Som jag skrev i det förra inlägget, det är väl så vi får göra om det verkligen inte funkar. Min stackars kille Einar har sagt att, blir det inte bättre om ett år så får vi väl tänka hur vi ska göra. Snacka om stöttande och fin pojkvän man har <3 Han har sömnproblem pga Melker, men är villig att ge det ett år ändå... ;D 

När vi kom tillbaka till stugan för att gå en liten promenad i skogen (och jag skulle diska och hämta lite grejer och så, Tage är fortfarande i affären) stack Rut iväg, tog med sig Melker och kom tillbaka och stank av något jag aldrig känt tidigare. En frän äcklig doft, nånting mellan kräk, bajs och surströmming. Så nu har hon duschat och blivit torkad och fönad. Melker fick också lite föning, det tycker han är så mysigt. Han åt lite mat också. 
 
 
Nu ska vi snart åka hem till Edsbyn. Ikväll sänder jag radio och Melker får följa med. Han brukar äta ben och dricka vatten där, så är tryggare på radiostationen än hemma i lägenheten i alla fall.... Suck. Jag har så ont i magen, precis under tuttarna i mitten... Jag vet inte varför, är väl orolig. Försöker inte att visa det för Melker men han känner väl säkert av det i alla fall... Lyssna på www.radioedsbyn.com 19.00-20.30 varje torsdagkväll :)